Kwasy omega-3

Produkty zawierające kwasy tłuszczowe omega 3 mogą zapobiegać stopniowej utracie wzroku w starszym wieku. Do tej pory udowodniono, że jedzenie tłustych ryb takich jak makrela i orzechy pomaga zredukować ryzyko zachorowania na chorobę Alzheimera i zawał serca. Jednak nowe badanie sugeruje, że kwasy omega-3 chronią również przed utratą wzroku pojawiającą się z wiekiem. Na schorzenie to nie ma skutecznej terapii, operacje laserem i lekarstwa pozwalają tylko na zmniejszenie skutków choroby. Utrata wzroku dotyka około 50 procent starszych ludzi, którzy z tego powodu mają problemy z czytaniem, prowadzeniem samochodu czy rozpoznawaniem ludzkich twarzy. Grupa naukowców z National Eye Institute w Maryland przeprowadziła badanie na myszach którym podawano jedzenie zawierające kwasy omega-3. Stan zdrowia poprawił się u 57 procent myszy w porównaniu do 4 procent myszy spożywających normalne ilości kwasów omega-3.

Kwasy tłuszczowe działają jak środek przeciwzapalny i zapobiegają utracie wzroku. Być może już niedługo lekarze sugerować będą jedzenie większych ilości kwasów omega-3, nie tylko ryby dwa razy w tygodniu. Ryby bogate w kwasy tłuszczowe to tuńczyk, łosoś, makrela, śledź, sardynki czy anchovies.

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.